27
Jul
Χιούμορ & Διαφήμιση: Το γέλιο το χρειαζόμαστε. Ας μη γελιόμαστε!
- By admin
του Νικόλα Γεωργίου
Τι είναι διαφήμιση; 9 στους 10, όπως τους περιβόητους κατασκευαστές πλυντηρίων, θα σου πουν ότι διαφήμιση είναι ο τρόπος με τον οποίο οι εταιρείες θέλουν να πωλήσουν τα προϊόντα τους. Σωστό, εν μέρει.
Διαφήμιση είναι κάτι πολύ περισσότερο. Είναι ένας τρόπος ενημέρωσης, καταρρίπτει στερεότυπα, προκαλεί συναισθήματα, δημιουργεί τάσεις. Είναι επικοινωνία. Μια επικοινωνία που γίνεται με πολλούς τρόπους. Ένας από αυτούς είναι το χιούμορ. Την ικανότητα δηλαδή, κάποιος να είναι αστείος, διασκεδαστικός και να προκαλεί θετικά συναισθήματα.
Στο δια ταύτα. Ποια η σχέση της διαφήμισης με το χιούμορ;
Όλοι μας καθημερινά γινόμαστε δέκτες μηνυμάτων από εταιρείες και οργανισμούς. Αυτά φτάνουν κοντά μας κυρίως μέσω των πινακίδων, της τηλεόρασης, του διαδικτύου και του ραδιοφώνου. Την ώρα που κάνουμε ατελείωτο scrolling, όταν ξαπλώνουμε χαλαρά στον καναπέ μας, ή και την ώρα που γεμάτοι… όρεξη ξεκινάμε να πάμε στη δουλειά. Κάποιες φορές το μήνυμα φτάνει κοντά μας με επίκληση στο συναίσθημα, άλλες στη λογική και κάποιες άλλες με… χιούμορ.
Το φαινόμενο του χιούμορ στη διαφήμιση παρατηρείται έντονα σε πολλές χώρες του εξωτερικού, δημιουργώντας ένα νέο trend. Ένα trend που σταδιακά αρχίζει να αφομοιώνεται και στη διαφημιστική πραγματικότητα της Κύπρου, αλλά και να βρίσκει ανταπόκριση. Άλλωστε η επικοινωνία, δεν είναι κάτι που παραμένει σταθερό. Αλλάζει και προσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής, τη συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων και τις επιθυμίες τους.
Κάποτε ο Άλμπερτ Άινσταϊν είπε πως «Δημιουργικότητα, είναι η εξυπνάδα που διασκεδάζει». Η συγκεκριμένη φράση βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στη διαφήμιση, από την αρχή της ύπαρξής της. Προκειμένου να δημιουργήσεις το σωστό υλικό για το ποθητό αποτέλεσμα, στην προκειμένη περίπτωση το γέλιο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχεις την ικανότητα να κατανοείς το κοινό σου και να καταφέρνεις να αφομοιώνεις τον δικό του τρόπο σκέψης.
Ποιο το όφελος;
Για να επαληθεύσουμε τη… φιλοσοφία, ας περάσουμε στην πράξη. Αν κάποιος σου ζητούσε να κάνεις ένα γρήγορο search στο folder «Διαφημίσεις» του εγκεφάλου σου, το πιθανότερο είναι ότι οι διαφημίσεις που θα θυμόσουν θα ήταν αυτές που σου προκάλεσαν θετικά συναισθήματα. Που σε έκαναν να χαμογελάσεις.
Μελέτες έδειξαν ότι χρησιμοποιώντας το χιούμορ στη διαφήμιση, εκεί όπου είναι δυνατό να εφαρμοστεί, ο καταναλωτής νιώθει πιο δεμένος με την εκάστοτε επιχείρηση, τη θεωρεί πιο φιλική προς αυτόν και την εμπιστεύεται. Ως εκ τούτου, είναι πολύ πιο πιθανόν η επιχείρηση να εδραιωθεί στο μυαλό του καταναλωτή και αυτός με τη σειρά του να θυμάται τα μηνύματά της. Όπως και στις καθημερινές μας επαφές, έτσι και στον χώρο της διαφήμισης, το χιούμορ είναι ένας σημαντικός τρόπος με τον οποίο μπορείς να «σπάσεις τον πάγο» και να χτίσεις μία υγιή σχέση με τους καταναλωτές.
Επιπρόσθετα, το γέλιο είναι από τα ζητούμενα για τον κάθε άνθρωπο, ο οποίος αναζητεί μικρά ευχάριστα διαλείμματα στην καθημερινότητά του. Και η διαφήμιση είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για να του προσφέρει αυτό ακριβώς που χρειάζεται και να προσθέσει περισσότερο γέλιο στη ζωή του. Γιατί πολύ απλά η διαφήμιση, είναι και ψυχαγωγία.
Και μην ξεχνάς πως αν κάποια διαφήμιση κάνει εσένα να γελάς, τότε κάνει και πολλούς άλλους που τη βλέπουν. Είναι μεταδοτικό.