Image Image Image Image Image

22

Dec

Nicoletta Charalambous – Interview

  • By admin

Συνέντευξη της Νικολέττας Χαραλάμπους, Διευθύνοντος Συμβούλου της Orb Communications, στην Ειδική Έκδοση «ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ» της εφημερίδας «Η Καθημερινή»

Η τελευταία δεκαετία κα Χαραλάμπους σημαδεύτηκε από μεγάλες προκλήσεις και σημαντικές αλλαγές. Πώς πιστεύετε ότι θα είναι η επόμενη μέρα στον διαφημιστικό τομέα;

Τα τελευταία δέκα χρόνια γίναμε μάρτυρες πολυάριθμων εξελίξεων, αλλά και ραγδαίων αλλαγών στον χώρο της επικοινωνίας. Αποκορύφωμα υπήρξε βεβαίως η περίοδος της πανδημίας του Covid-19, η οποία παρόλες τις αρνητικές επιπτώσεις που προκάλεσε, επιτάχυνε την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών και καινοτόμων προϊόντων/υπηρεσιών που κατά γενική ομολογία συνέτειναν στη βελτίωση της καθημερινότητάς μας. Τόσο σε προσωπικό όσο και σε επαγγελματικό επίπεδο.
Το αύριο θα είναι σίγουρα διαφορετικό. Πιο συναρπαστικό, πιο «μυστηριώδες», αλλά με τις ίδιες βάσεις που θέσαμε πριν χρόνια και πάνω στις οποίες μπορούμε τώρα να επενδύσουμε για να συμβαδίσουμε με τις ανάγκες των πελατών μας, καθώς και τις τελευταίες τάσεις των καταναλωτών. Ο τομέας της διαφήμισης αλλάζει συνεχώς, με την εξέλιξη και την προσαρμοστικότητα να αποτελούν αναγκαιότητα και όχι επιλογή. Παραμένουμε λοιπόν σε εγρήγορση και βλέπουμε την κάθε μέρα ως μία ξεχωριστή πρόκληση.

Η σημερινή ψηφιακή εποχή έχει αλλάξει τις συνήθειες των καταναλωτών;

Ζούμε στην εποχή της ψηφιοποίησης. Μπορούμε να εργαζόμαστε διαδικτυακά, να επικοινωνούμε μέσω της τεχνολογίας και να μεταφερόμαστε εικονικά στην άλλη άκρη του πλανήτη όποια στιγμή και ώρα της ημέρας το θελήσουμε. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε μέχρι που θα φτάσει αυτό ή ποια άλλα καινοτόμα εργαλεία θα κάνουν την εμφάνισή τους το επόμενο διάστημα, αλλά αυτό που μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα είναι πως οι τάσεις αυτές ήρθαν για να μείνουν.

Σε αυτό το πλαίσιο, αναμφίβολα και οι καταναλωτές έχουν αλλάξει συνήθειες, αφού έχουν πλέον τη δυνατότητα να ενημερώνονται και να ψωνίζουν διαφορετικά. Έχουν γίνει κάποιοι άλλοι μπορώ να πω. Διαλέγουν και καταναλώνουν διαδικτυακά, συγκρίνουν υπηρεσίες και προϊόντα με το πάτημα ενός κουμπιού, ψωνίζουν και ταξιδεύουν χωρίς καν να βγουν από το σπίτι τους. Φλερτάρουν και επικοινωνούν διαδικτυακά και εκφράζουν τη διαφωνία τους… υπογράφοντας σε online πλατφόρμες. Η νέα ψηφιακή εποχή είναι εδώ και η επιβίωση ενός brand βρίσκεται πλέον στα χέρια ενός καταναλωτή που περνά το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας του μπροστά από μια οθόνη. Οι πωλήσεις των e-shops -τόσο απευθείας όσο και μέσω των social media- έχουν εκτοξευθεί. Συνεπώς, η επένδυση στην ηλεκτρονική -κυρίως- επικοινωνία και το έξυπνο marketing, είναι ενδεχομένως και ο καταλληλότερος τρόπος για να μπορεί ένα brand να βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τον καταναλωτή και να επιτυγχάνει τους στόχους του.

Οι εταιρείες που επενδύουν στο marketing και τη δημιουργία νέων προϊόντων και υπηρεσιών, προσαρμοσμένων στις σημερινές απαιτήσεις για καλύτερη εξυπηρέτηση και διευκόλυνση των πελατών, έχουν ήδη αρχίσει να απολαμβάνουν την αναγνώριση και τη θετική ανταπόκριση του κοινού.

Ποια στοιχεία καθορίζουν μια πετυχημένη διαφημιστική καμπάνια;

Στρατηγική σκέψη, δημιουργικότητα και ξεκάθαροι στόχοι. Αυτά πιστεύω ότι είναι τα τρία βασικά συστατικά που συνθέτουν μία επιτυχημένη διαφημιστική καμπάνια. Σίγουρα, κάθε εκστρατεία είναι διαφορετική και ξεχωριστή, τα στοιχεία όμως που θα την οδηγήσουν στην επιτυχία παραμένουν τα ίδια. Το πιο σημαντικό βέβαια, και αυτό που καθορίζει την επιτυχία μιας καμπάνιας, είναι το αποτέλεσμα. Όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, το καλό μάρκετινγκ και η καλή διαφήμιση έχουν ως αποτέλεσμα να κερδίζεις πελάτες και να κάνεις πωλήσεις. Η απόδοση μίας διαφημιστικής επένδυσης, όμως, δεν μεταφράζεται τόσο εύκολα σε πωλήσεις αφού η κερδοφορία ενός brand είναι το awareness, η φήμη, τα συναισθήματα και οι αξίες που κουβαλά.

Είναι πολύ σημαντικό, λοιπόν, να επενδύουμε στην εικόνα του brand, ώστε να χτίζεται μια ισχυρή συναισθηματική σχέση με τους πελάτες του. Όταν ένα brand καταφέρει να δημιουργήσει μια δυνατή συναισθηματική σχέση με τον καταναλωτή, τότε αυτός το εμπιστεύεται πιο εύκολα και είναι πολύ πιο δεχτικός στα μηνύματα που θέλει να του μεταδώσει η διαφήμιση.

Ποιοι οι στόχοι της ORB για το 2023;

Για την ομάδα της ORB, κάθε εποχή και κάθε χρονιά είναι ξεχωριστή και διαφορετική, με τις δικές της προκλήσεις αλλά και ευκαιρίες. Μέσα από αυτό το φακό βλέπουμε και τον ερχομό του 2023 που αποτελεί, ωστόσο, μία χρονιά σημαντική για εμάς αφού συμπληρώνονται δέκα χρόνια από τη δημιουργία της ORB. Με τη βοήθεια της ομάδας μας, έχουμε καταφέρει να δημιουργήσουμε μία σύγχρονη και δυναμική εταιρεία η οποία αναπτύσσεται συνεχώς, αφήνοντας τη σφραγίδα της στον χάρτη της κυπριακής διαφήμισης. Χτίζοντας πάνω σε αυτά που έχουμε πετύχει, βλέπουμε το 2023 ως ακόμη μία νέα ευκαιρία που διανοίγεται. Απολαμβάνοντας την κάθε στιγμή, παραμένουμε πιστοί στις αρχές και τις αξίες μας, προσφέρουμε το μέγιστο επίπεδο προσωπικής εξυπηρέτησης και επενδύουμε στη δημιουργία πελατοκεντρικών σχέσεων πάνω σε γερές βάσεις. Αυτή ήταν, είναι και θα παραμείνει η φιλοσοφία της ORB. Να λειτουργούμε σαν ομάδα, να βρισκόμαστε πάντοτε σε εγρήγορση, να προσφέρουμε υψηλού επιπέδου εξατομικευμένη εξυπηρέτηση και φυσικά να δημιουργούμε δράσεις και καμπάνιες που προκαλούν συναισθήματα και χτίζουν μία δυνατή σχέση με τους καταναλωτές.

Διαβάστε τη συνέντευξη και εδώ.