Image Image Image Image Image

20

Nov

Α. Λάμπρου: «Η σχέση διαφήμισης – social media είναι αλληλένδετη»

  • By admin

Η Head of Social Media της ORB Communications αποκαλύπτει στη CITY πώς τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης καθορίζουν την επιτυχία των brands.

Πώς τα social media έχουν διαφοροποιήσει το παιχνίδι της διαφήμισης και ποιος ο ρόλος τους στην πορεία ενός brand προς την επιτυχία; Η Head of Social Media της ORB Communications μιλά στη CITY για τα νέα ψηφιακά εργαλεία που υπάρχουν, τη σημασία που διαδραματίζουν τα παραδοσιακά μέσα και τα trends που θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα.

Ποια ακριβώς είναι τα καθήκοντά σου ως Head of Social Media και πώς θα περιέγραφες μία συνηθισμένη μέρα στο γραφείο;

Τα τελευταία χρόνια, τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (ΜΚΔ) έχουν κερδίσει μία σημαντική θέση στην καθημερινότητα των ανθρώπων, διαδραματίζοντας πλέον καθοριστικό ρόλο στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Πρόκειται για έναν… ζωντανό οργανισμό, που αναπνέει 24 ώρες το 24ωρο και σε αυτόν δραστηριοποιούνται εκατομμύρια χρήστες από όλο τον κόσμο. Αντιλαμβάνεστε λοιπόν ότι η ομάδα μας που ασχολείται με τα ΜΚΔ βρίσκεται συνεχώς σε εγρήγορση, άρα μία μέρα στο γραφείο μόνο συνηθισμένη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Ειδικότερα όσον αφορά τον τομέα της διαφήμισης, ο Head of Social Media και η ομάδα του αναζητούν συνεχώς νέες ιδέες και σύγχρονες πρακτικές, αναλαμβάνοντας την ετοιμασία πρωτοποριακών εκστρατειών. Το τμήμα μας είναι υπεύθυνο για τη δημιουργία του περιεχομένου και των online διαφημίσεων στους λογαριασμούς που διαθέτουν οι πελάτες μας στις διάφορες πλατφόρμες ΜΚΔ, όπως είναι το Instagram και το Facebook. Πάντοτε σε επικοινωνία μαζί τους, καταγράφουμε τις ανάγκες που υπάρχουν και σχεδιάζουμε ένα μηνιαίο πλάνο δράσεων, με ενέργειες που δίνουν στους πελάτες μας τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν τα μηνύματά τους προς τα ακροατήρια που τους ενδιαφέρουν.

Πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος των ΜΚΔ στον τομέα της διαφήμισης;

Κάθε δευτερόλεπτο που περνά, ο κόσμος στα ΜΚΔ αλλάζει, με νέες τάσεις να γεννιούνται και να «σβήνουν» με ταχύτητα φωτός. Η σχέση διαφήμισης – ΜΚΔ είναι, στις μέρες μας, αλληλένδετη, αφού το κινητό τηλέφωνο έχει γίνει η προέκταση του χεριού μας, με μία μεγάλη μερίδα των καταναλωτών να επισκέπτεται ανελλιπώς τις διάφορες πλατφόρμες που υπάρχουν. Με αυτό ως δεδομένο, πρωταρχικός μας στόχος στην ORB είναι να καθοδηγούμε τον πελάτη μας στην επιτυχία και αυτό είναι κάτι που μπορεί να επιτευχθεί μόνο εάν «παντρέψουμε» σωστά όλα τα υλικά που απαιτούνται για μία επιτυχημένη συνταγή: Τα παραδοσιακά μέσα -όπως η τηλεόραση και το ραδιόφωνο- με τα νέα ψηφιακά εργαλεία, όπως είναι τα ΜΚΔ και οι ενημερωτικές ιστοσελίδες. Με τον σωστό συνδυασμό, χαράσσουμε στρατηγική κατεύθυνση για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Τι διαφορετικό έχουν να προσφέρουν τα νέα ψηφιακά μέσα στην πορεία ενός brand προς την επιτυχία;

Ζούμε σε μία εποχή που το ψηφιακό στοιχείο διέπει κάθε πτυχή της ζωής και της καθημερινότητάς μας. Από την ώρα που ξυπνάμε μέχρι και την ώρα που κοιμόμαστε! Αυτές οι αλλαγές έχουν αναμφίβολα επηρεάσει και το «γήπεδο» της διαφήμισης, αφού οι καταναλωτικές προτιμήσεις και συνήθειες έχουν αλλάξει, οδηγώντας τα brands στην εξερεύνηση νέων πρακτικών, οι οποίες θα τους επιτρέψουν να ξεχωρίσουν ανάμεσα στον έντονο ανταγωνισμό. Οι διαφημιστές μπορούν σήμερα να επιλέξουν από μία μεγάλη γκάμα ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογιών, μεταξύ των οποίων το AI, το animation κ.ά., που δύνανται να αξιοποιηθούν προς ενδυνάμωση ενός brand. Με τη βοήθεια καινοτόμων μέσων, έχουμε τη δυνατότητα να παρακολουθούμε σε ζωντανό χρόνο την εξέλιξη μιας εκστρατείας και την απήχηση που έχει στο κοινό, ενώ ανά πάσα στιγμή μπορούμε να αναλύσουμε την αποτελεσματικότητα των ενεργειών μας και να διαμορφώσουμε ανάλογα το πλάνο, ώστε να επιτύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα. Εξίσου σημαντική είναι και η αμεσότητα που προσφέρουν τα ΜΚΔ, αφού λόγω του τρόπου λειτουργίας τους, επιτρέπουν στα brands να βρίσκονται σε άμεση επικοινωνία με το καταναλωτικό κοινό, χτίζοντας μία σχέση εμπιστοσύνης.

Τελικά, τι είναι αυτό που προσελκύει το ενδιαφέρον του κοινού;

Πιστεύω ότι το οπτικοακουστικό υλικό, δηλαδή τα βίντεο, βρίσκεται και θα παραμείνει ψηλά στις προτιμήσεις του κοινού. Ο ήχος και η εικόνα προσφέρουν άλλωστε μία ξεχωριστή δυναμική, αφού μπορούν να μεταφέρουν το μήνυμα μίας διαφημιστικής καμπάνιας, δημιουργώντας έντονα συναισθήματα και νέες εμπειρίες στον θεατή. Ωστόσο, πρέπει να σημειώσουμε ότι την τελευταία περίοδο παρατηρείται μία έντονη προτίμηση προς το πρωτογενές υλικό που δεν έχει τύχει ιδιαίτερης επεξεργασίας και είναι βγαλμένο από την πραγματική ζωή. Πρόκειται για μία πρακτική που κρατάει αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού, επιτυγχάνοντας ευκολότερα την ταύτιση του καταναλωτή με ένα brand. Με γνώμονα τα όσα προανέφερα, η δική μας ευθύνη είναι ξεκάθαρη: Να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον του κοινού σε υψηλά επίπεδα και να του δώσουμε την ώθηση να «ακολουθήσει» την εξέλιξη ενός brand μέσα από την ετοιμασία περιεχομένου υψηλής ποιότητας.

Ποια trends πιστεύεις ότι θα μας απασχολήσουν το επόμενο διάστημα;

Αυτά που προσφέρουν μεγαλύτερες δυνατότητες αλλά και ευελιξία στους χρήστες και τις επιχειρήσεις. Το Instagram έχει ήδη εδραιωθεί στη συνείδηση των χρηστών και προσφέρει τεράστιες ευκαιρίες για την ανάδειξη ενός brand, την ώρα που trends όπως τα short videos, οι content creators και τα podcasts κυριαρχούν ήδη στον online κόσμο. Επιπρόσθετα, το TikTok φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει, κερδίζοντας έναν πολύ μεγάλο αριθμό χρηστών. Αν και υπάρχει η εντύπωση ότι πρόκειται για μία πλατφόρμα που αφορά κυρίως πολύ νεαρά άτομα ή περιλαμβάνει υλικό που περιέχει μόνο χιουμοριστικά βίντεο, εντούτοις το TikTok μπορεί να προσφέρει πολλά παραπάνω. Αποτελεί, άλλωστε, μία τεράστια πηγή πληροφόρησης, γεγονός που μπορεί να καθορίσει τις πωλήσεις ενός brand, δίνοντάς του την ευχέρεια για αλληλεπίδραση με την αγορά. Τέλος, δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην ανάπτυξη νέων AI tools που έχουν κάνει την εμφάνισή τους το τελευταίο διάστημα και τα οποία εάν αξιοποιηθούν σωστά, μπορούν να μας δώσουν τεράστιες δυνατότητες στο μέλλον.

Αναδημοσίευση άρθρου από τη City Magazine.